مدیرکل تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: شرکت‌های تعاون روستایی در این استان ۱۲ هزار و ۶۷۷ تن گندم را به شکل تضمینی خریداری کردند.

شرکت‌های تعاونی خراسان رضوی بیش از ۱۲ هزار تن گندم به صورت تضمیمی خریداری کردند

به گزارش قدس خراسان، آرش آوان در دیدار با فرماندار شهرستان تایباد اظهار کرد: شرکت‌های تعاون روستایی در ۱۶ شهرستان و ۲۴ مرکز فعال، کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خراسان رضوی را برعهده دارند.

مدیرکل تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به این که برداشت گندم در تعدادی از شهرستان‌های استان از اوایل خردادماه آغاز شده است، تاکنون کشاورزان در چهار شهرستان، مازاد گندم تولیدی خود را تحویل مراکز خرید تعاون روستایی داده‌اند که در این راستا شهرستان‌های رشتخوار و سرخس پیشرو هستند.

وی گفت: این میزان خرید گندم در بازه زمانی ۱۵ روز گذشته از سوی مراکز خرید تعاون روستایی استان انجام شده است و خرید گندم از سوی شبکه تعاون روستایی تا پایان برداشت این محصول و بعد از آن نیز ادامه دارد.

آوان افزود: سال گذشته تعاون روستایی استان، ۱۱۱ هزار و ۹۸۹ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کرد.

مدیرکل تعاون روستایی خراسان رضوی به خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در خراسان رضوی اشاره و اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت کلزا در استان، ۲۰۶ تن از این محصول در ۱۲ شهرستان و ۱۲ مرکز خرید از کشاورزان خریداری شده که بیشترین رقم با ۱۸۶ تن در تایباد بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.